Wednesday, September 29, 2010

Wafi

Pusing kepala saya memikirkan gelagat anak-anak 5 Kemboja..
Habis diconteng muka dengan warna pastel..lain disuruh buat, lain yang dibuatnya..
Terutamanya Adam & the Geng..Dalam saya membebel pada Adam & the Geng..Wafi pun turut menasihati kawan-kawannya..tapi apabila saya melihat ke arahnya..Mukanya juga berconteng dengan contengan misai..Dalam muka serius memarahi Adam & the Geng..saya tergelak melihat muka Wafi yang agak lucu..Sebenarnya dia tak perasaan pun mukanya diconteng oleh kawannya. Sebab itu dia agak terpinga-pinga apabila kawan-kawannya yang lain mengelakkannya.

Secara spontan sebenarnya saya tergelak..Terdengar salah seorang murid saya berkata 'Comelnya cikgu ketawa'. Saya tidak pasti siapa yang berkata sebegitu. Terdiam saya..Lama sebenarnya saya tidak tergelak..tapi kenakalan anak-anak 5 Kemboja ini membuatkan saya ketawa. kadang-kadang saya terfikir, apa akan jadi kalau saya tidak menjadi seorang cikgu. Dalam situasi saya seperti ini, mungkin saya menjadi semakin stress dan menjadi lebih murung. Saya sangat bersyukur kerana menjadi seorang cikgu. Dikelilingi anak-anak kecil seringkali membuatkan kita tersenyum sendiri apabila melihat gelagat mereka. Terima kasih ya ALLAH..Sesunguhnya, kau maha mengetahui segala yang berlaku..


No comments:

Post a Comment