Thursday, September 23, 2010

Daniel

"Cikgu..saya nak buat magik..Cikgu tengok ye", kata Daniel pada saya.
Padahal pada waktu itu kawan-kawan Daniel yang lain sedang tekun menyiapkan tugasan yang diberikan oleh saya. Tanpa banyak soal, saya pun terus memerhatikan Daniel.
"Cikgu tengok ye..kat tangan saya saya tak ada apa-apa kan..taraaaaaa..ada pensel", beritahu Daniel sambil tersenyum..
Terdiam saya seketika..
Saya lihat ada pensel yang sangat pendek pada tapak tangan kanannya.
"Wah..hebatnya Daniel!", itu ayat yang keluar dari mulut saya.
Mujur Daniel comel..Tak tergamak saya nak marah murid secomel Daniel ni..
Ye la, habis pensel tu diasah sehingga pendek..
Daniel..Daniel..
Dua minggu lepas dengan muka tak bersalah dia memberitahu saya,
"Cikgu, saya balik London..Beraya di sana"
Minggu lepas, disusunnya pemadam menjadi bangunan..
Minggu ni, pensel pula jadi mangsanya..
Cikgu tak sabar nak tunggu minggu depan..
Apa pula ideanya kali ini..



No comments:

Post a Comment