Sunday, September 26, 2010

Tahlil & Open House

Pagi terasa malas hendak bangun dari tidur. Tapi perlu bangun..perlu ke sekolah..perlu mengajar..perlu tunaikan tanggungjawab mendidik anak bangsa. Serius bunyinya...Hakikatnya saya sangat-sangat letih..Semalam ada majlis baca yassin dan jamuan makan di rumah kak chik..Wah, saya sangat sibuk semalam..tolong menyediakan makanan dan melayan tetamu..sangat ramai tetamu yang datang semalam.Alhamdulillah...




Macam-macam juadah disediakan untuk tetamu semalam..Ada nasi hujan panas (menarik bukan namanya), ada daging masak kicap (sangat sedap), ayam masak merah, acar, kuah dalca, puding koktel, kuih-muih, karipap sardin (perlu dinyatakan secara exclusive di sini), laksa johor (yummylicious), kambing bakar dan macam-macam lagi..tapi, akibat sibuk melayan tetamu, saya tak sempat nak menikmati ke semua hidangan tu..




Terima kasih juga kepada kawan-kawan Azron Jamingon, kakak Azron, Mahyudin Salamon, Ridzwan (kawan Mahyudin) dan Zul Azmi Norman kerana sudi menghadirikan diri..

Akibat leka berbual dengan kawan-kawan, selepas magrib baru saya bertolak pulang ke Melaka. Hujan lebat di sepanjang perjalanan..Tapi, Alhamdulillah saya sampai di Melaka dengan selamat...

Walaupun melalui hari minggu yang sibuk..Tapi saya seronok dapat meluangkan masa bersama keluarga dan kawan-kawan..Bertambah seronok kerana dapat kenalan baru..


Al-Fatihah utk bonda tercinta..Hjh. Tasinam bt. Hj. Abd. Rahman..
Mudah-mudahan mak sentiasa berada disisiNya..Amin..

No comments:

Post a Comment