Wednesday, August 18, 2010

Hari Ketiga

Cikgu Ai ada 7 waktu mengajar hari ini..dari pukul 8:10-10:40 pagi..sangat menarik bukan..PJK 1 Teratai, BM 3 Kemboja dan Seni Tampak 5 Tanjung..berkejar-kejar aku pg ni..dari satu bangunan ke satu bangunan..fuhh..
First time, masuk ke kelas 5 Tanjung..memang meriah..ye la..42 orang murid dalam kelas tu..macam-macam ragam..dan mereka ni sgt suka ketawa..risau jugak aku..ye la..kelas sebelah sedang b'tungkus-lumus menjawab soalan periksa..kelas 5 Tanjung sibuk bergelak ketawa..Setelah menerangkan sedikit peraturan utk kelasku aku pun mengeluarkan arahan ini:
'Hari ini cikgu nak kamu lukis apa yang kamu suka..Cikgu nak lihat kebolehan kamu melukis'
senang bukan?

Memang bersemangat anak-anak 5 Tanjung melukis..Aku suka memerhati gelagat mereka melukis dan mewarna..sangat comel dan kadang-kadang lucu..



Tetiba seorang murid menyuruh supaya jgn bergerak..suspen juga..ingatkan ada sesuatu kat baju atau kepala ..rupa-rupanya dia nak lukis muka Cikgu Ai..sgt manis bukan..
smpat snap gambar Zulhairiee yang berusaha melukis muka cikgu Ai..


dan inilah hasilnya...


dan cikgu Ai sangat-sangat terharu...sangat manis bukan..
thanks Zulhairee...


Habis waktu sekolah..aku ke 'Popular'..mencari buku utk dibaca...
dan ini yg aku jumpa..tertarik dengan tajuk buku itu..
'Jangan Bersedih..Jadilah Wanita Yang Paling Bahagia'..Mudah-mudahan boleh membantu memunasabahkan diri ini..InsyALLAH..Aku mmg cepat leka bila berada di book store..seronok rasanya dikelilingi buku-buku..
perlu balik ke rumah dengan segera..takut housemate risau..lupa nak massage mereka tadi..


Al-Fatihah utk bonda tercinta..Hjh. Tasinam bt. Hj. Abd. Rahman..
Mudah-mudahan mak sentiasa berada disisiNya..Amin..



No comments:

Post a Comment