Friday, December 31, 2010

Entri Terakhir 2010

Esok sudah bermulanya tahun baru..Maknanya entri ini adalah entri terakhir pada tahun ini..
Banyak perkara yang berlaku pada tahun ini..Dari seindah-indah peristiwa hinggalah sesedih kejadian..Dari berjumpa dengan ramai kenalan baru hinggalah saya kehilangan orang yang paling saya sayang di dunia ini..

Tapi itu semua lumrah hidup..Setiap kejadiaan saya pasti ada hikmahnya..Saya dalam proses untuk membina semula semangat baru..Sukar sebenarnya hari-hari yg saya lalui tanpa insan yang bernama 'emak'..Syukur saya dikelilingi orang yang amat menyayangi saya..Namun, kadang kala menitis juga air mata terkenangkan emak..teringin sangat diri ini memanggil nama emak dan memeluk erat tubuh emak..ingin mencium pipi dan tangan mak..ingin merasai masakan emak..ingin tidur bersama-sama emak..ingin bergelak ketawa bersama-sama emak..ingin berkongsi cerita dengan emak..ingin mendengar bebelan dan nasihat daripada emak..ingin mendengar suara emak mengalunkan ayat-ayat suci Al-Quran..dan macam-macam lagi perkara yang selalu kami lakukan bersama..rindu saya pada mak umpama ada lubang dihati yang takkan mungkin tercantum..sakitnya hanya saya yang rasai..Mak sentiasa berada dalam hati saya..Walaupun saya tersenyum..hakikatnya hati saya menangis..Mudah-mudahan saya akan terus tabah..

Alhamdulillah..banyak juga peristiwa baik yg berlaku dalam hidup saya pada tahun ini..Mudah-mudahan saya semakin dan terus cemerlang pada tahun hadapan..Amin...





No comments:

Post a Comment